sobota, 9 marca 2013

Kurczak po meksykańsku ;)

Cześć ;)
Dziś mam dla Was fantastyczny przepis na kurczaka po meksykańsku (nazwa nie jest do końca adekwatna, ale już się na dobre przyjęła u mnie w domu, więc nie będę jej zmieniać :). Przepis dostała moja babcia od swojej koleżanki całkiem niedawno i od razu wszystkim zasmakował. Mam nadzieję, że i Wam się spodoba.
Misia <3

Składniki:
- ok. 8 pałek kurczaka (można zastąpić dwoma filetami z kurczaka)
- 1/4 kostki margaryny
- 3 ząbki czosnku
- 1 cebula
- 1 filiżanka ketchupu
- 1/4 filiżanki rosołu
- pół łyżki octu
- 1/4 filiżanki cukru
- 1 łyżeczka soli
- 1/2 filiżanki wody
- 1/4 filiżanki powideł śliwkowych
- słodka papryka

Wykonanie:
Mięso doprawić solą, obtoczyć w papryce i podsmażyć na patelni (można podlać wodą). Posiekać cebulę, czosnek (czosnek można przecisnąć przez praskę) i podsmażyć na tłuszczu. Dodać pozostałe składniki, wymieszać i przez chwilę pogotować. Dodać podsmażone mięso i dusić pod przykryciem, aż mięso zmięknie. Najlepiej podawać z ryżem.
Smacznego !


PS Zdjęcie dość nieciekawe, ale nic lepszego w internecie nie znalazłam, a tej potrawy nie robiłam ostatnio, by móc zrobić zdjęcie.

2 komentarze:

  1. O, podam ten przepis mojej mamie, to może zrobi mi na obiad :D Bo moja mama, w przeciwieństwie do mnie, jest geniuszem w gotowaniu xD Tak jak ty.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja znam super przepis na kurczaka po meksykańsku! ale widzę, że jest wiele opcji, bo w moim się dorzuca np. kukurydzę, czy fasolkę i też jest super ;) kiedyś dla odmiany muszę spróbować twój! ;p

    OdpowiedzUsuń