środa, 3 kwietnia 2013

Ciasto serowo- makowe :)

Cześć :)
Po świętach nikomu pewnie nie chce się piec żadnych ciast, jednak mam dla Was przepis na ciasto, które możecie sobie zrobić, jak już najdzie Was znowu ochota na coś słodkiego. Ten placek zrobiłam na święta po raz pierwszy w życiu (przepis znalazłam w gazecie) i udał się znakomicie. Mam nadzieję, że Wam też się uda ;)
Misia <3

Składniki
- 1 puszka gotowej masy makowej
Ciasto
- 1,5 szklanki mąki
- 125 g margaryny
- 1/2 szklanki cukru
- 1 żółtko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa
- 1 kg sera śmietankowego
- 5 jajek
- 1 szklanka cukru pudru
- 2 opakowania budyniu waniliowego
- 1 kostka masła lub Kasi

Wykonanie
Ciasto: przesypać na stolnicę mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Dodać żółtko i schłodzoną margarynę. Zagnieść ciasto, owinąć je folią i włożyć do lodówki na godzinę. Po tym czasie ciastem wylepić blachę wysmarowaną margaryną. Piec przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 200 stopni.
Masa serowa: żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem, budyniem i żółtkami. Dodawać porcjami ser. Na koniec delikatnie wymieszać z pianą.
Masą makową wysmarować wierzch podpieczonego ciasta. Na mak wylać masę serową. Całość wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. godzinę. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Na koniec mała wskazówka: jeśli ser nie zmieści się Wam na blasze (ja tak np. miałam, bo moja blacha okazała się ciut za mała) to nie przejmujcie się! Kupcie zwykłe herbatniki, wyłóżcie nimi mniejszą blaszkę, na nie wylejcie ser. Możecie do ciasta dodać owoce, np. wiśnie z syropu czy brzoskwinie z puszki.

Smacznego! 


1 komentarz: